Direktlänk till inlägg 10 september 2011

Trist!

Av Petra - 10 september 2011 01:07

Vad trött jag är på det här...

Blev ju ännu en bra fredagkväll... fick äta ljummen mat eftersom lillskrutt ville ha mer mat precis när den första maten landade på min tallrik (trots att han nyss ätit). När jag väl fick börja äta så var det sammtidigt som jag underhöll en halvgnällig bebis som spydde med jämna mellanrum... Lyckades överlåta den sysslan så jag fick äta upp min mat och dukade sen ut från bordet för att sen återgå till en halvgrinig bebis som skulle nattas och även äta en liten snutt till.

Tittade på min sovande bebis bredvid mig i sängen, tänkte "äntligen dags för mitt fredagsmys" och somnade sen. Vaknade ett par (typ 3) timmar senare av att sambon fråga om inte lillen skulle ligga i sin säng... Flyttade över honom till spjälsängen, såg att sambon gått och lagt sig och fick trevligt veta att klockan faktiskt var mycket och att det var dags att sova... I ren protest tänkte jag sätta mig och fredagsmysa själv i soffan nu, trots att det rent tekniskt inte längre var fredag och upptäckte att dom druckit upp all kall dricka och inte lagt in nån ny i kylen... (tackar för att jag frusit in is).

Ska väl snart in i sängen igen, fast lär väl inte ha somnat i alla fall innan han vaknar... och det är ju jag som tar alla nätter (och mornar) eftersom jag ändå är för vaken för att sova vidare om jag ska sparka upp sambon ur sängen när lillskrutt vaknar, då han inte vaknar själv av det.

Vet inte hur länge till jag orkar... har typ inte sovit en hel natt sen i början av året (eftersom jag hade såna krämpor under grav. också) och det känns som det börjar ta ut sin rätt.

Jag är snurrig i huvet nästan jämt i den mån att jag tillochfrån måste hålla i mig för att inte ramla omkull. Jag är trött och grinig mot resten av familjen (inkl hundarna), jag har ingen matlust och jag mår illa till och från de flesta dagarna.


Så, färdiggnällt... Skulle bara ta det lugnt idag bestämde jag... det började ju bra, jag och lillskrutt låg och drog oss i sängen fram till ca 9 och klev sen upp och klädde på oss... eller under blöjbytet ringde telefonen... det var dottern som ville bli hämtad från skolan då hon hade ont i magen (var på vandring från tors. morron med klassen). Det var bara att slänga på kläderna, starta tvätten som jag börjat med, slänga in mig, bebis och hundar i bilen och åka och plocka upp henne.


Väl hemma igen bestämde jag mig för att göra lite barnmatskok... vart 4 olika smaker: morot, palsternacka, morot/palsternacka, palsternacka/persiljerot. Kändes bra att åtminstone få i ordning det. Blir nog mer nu under helgen när man väl kommit igång :)

Blev en tripp till Västerås också efter sambon kommit hem... våran lilla tik hade sitt första löp så bara att åka in och köpa tikskydd åt henne (vilket vi skjutit på ett tag) och så en present åt dotterns kompis som har födelsedagsmiddag imorrn kväll. Själv ska jag på ljusparty imorrn på dagen i Sätrabrunn... hade velat hunnit med en tripp till badhuset den här helgen, men får kanske skjuta på det.

På måndag är det babysim igen, får se om vi är med hela lektionen då eller om det blir matdags igen :)

Nu vaknar lillskrutt...


Go natt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 2 maj 2012 10:17

Blev äntligen klar med dotterns andra socka, så trist att göra en andra när man redan gjort en och sett hur den blir :) Roligare med mindre storlekar som går lite fortare :)     Första haklappen i blått gjord också. Fick bli en 1-års present. M...

Av Petra - 2 maj 2012 09:34

I fredags morse blev djurskaran utökad med 3 små kattbebisar... precis den dagen som planerat :)   Nr1, en svart-vit hona     Nr2, en helsvart hona       Nr3, en vit hane (med grå/svart fläck på huvet som troligtvis växer bort)   ...

Av Petra - 26 april 2012 14:16


Har fått i ordning några haklappar än så länge, bara säga till om ni är intresserade. 50:- styck.     ...

Av Petra - 22 april 2012 18:52

Passar bara på att lägga in lite bilder på tidigare alster jag gjort...    En liten heldress i egen design och utformning...       En liten badkappa sydd av en gammal badkappa i vuxenstorlek.   Lägger in mer efter hand :)   ...

Av Petra - 21 april 2012 20:43

Blir ingen bild på tårtan från idag då Sugarpasten blev så kladdig att den inte fick vara med på tårtan. Kanske går att använda när den fått stelna några dar till. Lägger däremot in en bild på den färgade sugarpasten som skulle vara till dekoration...

Ovido - Quiz & Flashcards